Príbeh zeleného autobusu MOBILBOARD

Prečo má náš veľtržný autobus trávu na streche?

Prečo má náš veľtržný autobus trávu na streche?

Pred štyrmi rokmi objavila majiteľka spoločnosti MOBILBOARD, Radmila Pospíšilová, na internete zmienku o španielskom PhytoKinetic autobuse so zelenou strechou od Marca Grañéna. To bol moment inšpirácie. Rastliny na streche autobusu poskytujú v meste pastvu pre včely, čistia vzduch a pohlcujú prach.

Nadšenie pre projekt bolo veľké. Vznikla myšlienka preniesť tento koncept do tuzemských podmienok. Lenže po mesiacoch konzultácií s projektantmi prestavieb autobusov a skúšobným ústavom DEKRA bolo jasné, že technické a bezpečnostné požiadavky znemožňujú v našich podmienkach realizáciu zelenej strechy na reálnom autobuse.

Nápad tak na čas odpočíval v šuplíku, ale nie na dlho.

Dali sme nápadu druhý život a tak vznikol náš zelený stánok

Príležitosť prišla s projektom v Žilinskom kraji, zameraným na kultiváciu reklamy na autobusoch a zníženie reklamného smogu vo verejnom priestore. A uplatnenie nápadu so zelenou strechou sa opäť dostalo na povrch. Vznikol tak netradičný stánok v podobe makety autobusu s motívom „zelenej udržateľnosti“.

Stánok s Udržateľnou reklamou
Stánok s Udržateľnou reklamou
Staviame Udržateľný stánok

Maketa autobusu s trávou na streche prezentuje symbol „zelenej užiteľnosti“ vo verejnej doprave. Ukážka toho, ako je možné robiť reklamu zmysluplne, ohľaduplne as pridanou hodnotou.

Čo pre nás znamená udržateľnosť?

Verejná doprava, reklama a technológie, to je spojenie, v ktorom hľadáme cesty, ako byť šetrnejšie k prostrediu, v ktorom žijeme, a zároveň prinášať hodnotu, kultivovať verejný priestor. Udržateľnosť pre nás znamená:

  • Digitalizáciu reklamy vo vozidlách – vďaka internetu vo vozidlách rušíme papierové letáky a prechádzame na digitálne formáty. Týmto krokom riešime úsporu ľudských zdrojov a materiálov na výrobu interiérovej tlačenej reklamy.
  • Monetizácia plôch verejnej dopravy prináša financie späť do dopravy, súčasne využíva už existujúce a užitočné plochy.
  • Ekológia – spolupracujeme s výrobcom reklamných fólií, ktorý využíva na fólie šetrnú a ekologickú technológiu tlače.
  • Zelená firemná budova – plánujeme vybudovanie nového firemného areálu. Zelená zemná budova, ktorá bude spĺňať najvyššie ekologické štandardy. Stavba so zelenou strechou obnoví zdevastovaný areál bývalého kúpaliska Riviéra v Zlíne-Malenoviciach, dá mu nový dych a ekologický charakter.

Zelený stánok nie je len zaujímavým pútačom na veľtrhu. Je pripomienkou, že inovácia, zodpovednosť a udržateľnosť môžu ísť ruka v ruke, že takéto poslanie a smer môže niesť aj autobus.